Gmach dworca kolejowego w Radomiu zaprojektował Adolf Schimmelpfennig. Został oddany do użytku w 1885 roku, a pod koniec lat 90 XIX wieku dworzec został tak zwaną enklawą włączony do miasta. Budynek nawiązywał do barokowej architektury pałacowej, z dekoracyjną fasadą i dwoma obeliskami po bokach. W niezmienionym stanie budynek przetrwał do 1915 roku, kiedy został spalony przez wycofujące się wojska rosyjskie i odbudowany w uproszonej formie przez okupujących Radom Austriaków. Kolejna przebudowa dworca, tym razem nadająca budynkowi formę renesansu polskiego miała miejsce w dwudziestoleciu międzywojennym.
W latach powojennych generalny remont budynku był prowadzony w latach 1989–1992. Zmieniono wtedy układ wewnętrzny, ale fasada została niezmieniona. Dobudowany został też budynek poczekalni. Kolejną kompleksową przebudowę gmach przeszedł w latach 2012 - 2013. W okresie międzywojennym Radom był siedzibą Dyrekcji Okręgowych Kolei Państwowych.
żródło: