Linią Kolei Doliny Bystrzycy (Weistritztalbahn) nazywano liczący 24 km górski odcinek linii kolejowej numer 285 (wg nomenklatury PKP-PLK do 2021 r., od 2022 r. - nr 266, kilometraż bez zmian) rozpoczynający się dawniej na stacji Świdnica Przedmieście, a od 2022 roku - od dawnej stacji Świdnicy Kraszowice mającej po remoncie linii status "rozjazdu odgałęziającego" (powadzi stąd łącznik do stacji Świdnica Przedmieście). Linia prowadzi kolejno przez: Bystrzycę Dolną (przystanek zlikwidowano), Burkatów (nowy przystanek), Bystrzycę Górną, Lubachów, Zagórze Śląskie, Jugowice, Jedlinę Dolną (zlikwidowano), Jedlina-Zdrój Centrum (nowy przystanek). Linia kończyła swój bieg na stacji Jedlina Zdrój, gdzie miała powiązanie ze Śląską Koleją Górską z Wałbrzycha do Kłodzka. Na odcinku 24 km linia pokonywała przewyższenie z 238 m npm. w Kraszowicach do 496 m npm. w Jedlinie (średnie pochylenie toru to 7 promili, a na najbardziej stromym odcinku dochodzi do 25 promili - na 91 km). Najmniejszy promień łuku na linii wynosi 235 pomiędzy Bystrzycą Górną, a Lubachowem, co stanowi o jej górskim charakterze.
"Budowa linii kolejowej ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju, zatwierdzona ustawą z dnia 8 czerwca 1897 roku, została w roku sprawozdawczym tak posunięta naprzód, że linia mogła zostać przekazana do użytku 1 października 1904 roku. Na prace wykończeniowe jest obecnie jeszcze dostępnych około 1 800 000 marek, ponieważ fundusz budowy został zwiększony ustawą z dnia 25 czerwca 1904 roku o 650 000 marek." w: Zeitung des Vereins Deutscher Eisenbahn-Verwaltungen, XLV. Jg., 12.04.1905 r. s. 443
Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) na linii - liczony od grupy torów WGB Wrocław Towarowy (w nawiasie historycznie od Świdnicy Przedmieścia):
-
, Świdnica Przedmieście, st., km 58,004 (km 0,000),
....
-
, Świdnica Kraszowice, podg., km 60,727 (km 2,722),
-
, Bystrzyca Dolna, d.po., km 62,280 (km 4,276),
-
, Burkatów, po., km 63,562
-
, Bystrzyca Górna, po., km 65,583 (d. km 65,828, km 7,624),
-
, Lubachów, po., km 67,368 (d. km 67,422, km 9,418),
-
, Zagórze Śląskie, po., km 71,280 (d. km 71,294, km 13,290),
-
, Jugowice, po. km 73,862 (d. km 73,888, km 15,884),
- , Olszyniec, bocznica szlakowa, km 75,800 ,
-
, Jedlina Dolna, st., km 78,260 (km 20,256),
-
, Jedlina-Zdrój Centrum, po., km 79,194
-
, Jedlina-Zdrój, st., km 82,166 (km 24,162).
"Budowa linii kolejowej ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju, zatwierdzona ustawą z dnia 8 czerwca 1897 roku, została w roku sprawozdawczym tak posunięta naprzód, że linia mogła zostać przekazana do użytku 1 października 1904 roku. Na prace wykończeniowe jest obecnie jeszcze dostępnych około 1 800 000 marek, ponieważ fundusz budowy został zwiększony ustawą z dnia 25 czerwca 1904 roku o 650 000 marek." w: Zeitung des Vereins Deutscher Eisenbahn-Verwaltungen, XLV. Jg., 12.04.1905 r. s. 443
Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) na linii - liczony od grupy torów WGB Wrocław Towarowy (w nawiasie historycznie od Świdnicy Przedmieścia):
-

....
-

-

-

-

-

-

-

- , Olszyniec, bocznica szlakowa, km 75,800 ,
-

-

-
