MENU
27 września 1983 roku podczas lotów nocnych i startu dwumiejscowego Jaka-28 U (instruktor ZEA PP Kołobow oraz pilot Sysoev) lądował awaryjnie na niego polski Mig-21 MF pilotowany przez porucznika Bokwę. Zniszczony został statecznik ogonowy i uszkodzona została kabina, w której zginął pilot Sysoev. Polski MiG stracił podwozie i spadł obok betonowego pasa, pilotowi nic się nie stało i nie było też pożaru. Na zdjęciu Jak-28 U przed wypadkiem. Wrak polskiego MiG-a-21 MF na Źródło: sgvavia.ru Widok przeciwny na

Photo by: foxi° - Creation date: 2021-03-14 10:23:27 - Number of photo views: 1192
Year 1983

  • /foto/6857/6857695m.jpg
    1939
  • /foto/7972/7972688m.jpg
    1945
  • /foto/5776/5776286m.jpg
    1957 - 1959
  • /foto/5776/5776288m.jpg
    1957 - 1959
  • /foto/8814/8814338m.jpg
    1957 - 1959
  • /foto/10910/10910545m.jpg
    1961 - 1962
  • /foto/9143/9143818m.jpg
    1968
  • /foto/9143/9143819m.jpg
    1968
  • /foto/9143/9143797m.jpg
    1974
  • /foto/9143/9143919m.jpg
    1974
  • /foto/9152/9152214m.jpg
    1974 - 1977
  • /foto/4080/4080823m.jpg
    1981 - 1982
  • /foto/9157/9157654m.jpg
    1981 - 1982
  • /foto/9213/9213738m.jpg
    1981 - 1987
  • /foto/9213/9213743m.jpg
    1981 - 1987
  • /foto/9205/9205419m.jpg
    1983
  • /foto/9205/9205479m.jpg
    1983
  • /foto/9213/9213074m.jpg
    1983
  • /foto/9208/9208186m.jpg
    1983
  • /foto/9062/9062421m.jpg
    1985 - 1990
  • /foto/9062/9062528m.jpg
    1985 - 1990
  • /foto/9063/9063072m.jpg
    1985 - 1990
  • /foto/9063/9063075m.jpg
    1985 - 1990
  • /foto/6496/6496293m.jpg
    1986
  • /foto/6496/6496284m.jpg
    1986
  • /foto/9275/9275495m.jpg
    1987 - 1989

inne

Previous: Kościół św. Piotra i św. Pawła Main page Next: Samoloty na lotnisku Brzeg - Skarbimierz


foxi | 2021-03-27 10:56:38 | Edited: 2021-03-27 10:59:13
ZNALAZŁEM TO W WIKIPEDII.Wypadek na lotnisku w 1983 roku 27 września 1983 roku polski pilot por. Bokwa[c] z 11 plm OPK z Wrocławia wykonywał samolotem MiG-21MF nr 7915 nocy lot na rozpędzanie do maksymalnej liczby Ma w kierunku Krakowa. Po wykonaniu skrętu w kierunku swojego lotniska, zaświeciła lampka awaryjnej pozostałości. Poprosił swojego kierownika lotów (KL) o zgodę na zejście z rubieży. Zgodę otrzymał, poprosił także o włączenie reflektorów. Kierownik lotów wszystko to wykonał, jednak pilot, w silnym stresie wykonywał zajście wzrokowe na KNS (latarnię kodową) ale ... radzieckiego lotniska Brzeg, na którym też trwały loty i paliło się oświetlenie DS. Gdy por. Bokwa był już na podejściu, na DS lotniska Brzeg, na start oczekiwała załoga Jak-28U. Radziecki KL dostrzegł na ścieżce podejścia samolot i na wszystkich kanałach łączności starał się wyjaśnić, co się dzieje. Bez skutku. Nie dał również komendy załodze Jaka skołowania z DS. Dowódca załogi Jaka usłyszawszy na kanale startowym krzyki KL, sam bez komendy zaczął skołowywać na grunt po tym, jak KL włączył reflektory (w nadziei, że lądujący pilot dostrzeże stojący na DS samolot), jednak polski pilot zaczepił golenią podwozia swojego MiG-a o nos Jaka, w wyniku czego śmierć na miejscu poniósł pilot Igor Sysojew, dowódca załogi kapitan Władimir Fiodorowicz Kołobow ocalał. Polak również nie odniósł obrażeń -